ایسنا/ایلام دبستان «ایران من» با حمایت نیکوکاران پویش ایران من و همکاری موسسه خیریه مهرگیتی در روستای «سراب نقل» بخش مورموری شهرستان آبدانان به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم «نصرت‌الله رحیمی» مدیر کل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام زیربنای مدرسه ایران من شماره 95 را ۱۰۷ متر اعلام کرد و گفت: برای اجرای این فضا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که اعتبار آن بصورت صددرصد توسط پویش ایران من تقبل شده است.

«زهرا گیتی نژاد» موسس و مدیر انجمن خیریه مهرگیتی، نیز در این مراسم اظهار کرد: فرزندان این سرزمین اگر کودکی بدی را سپری کنند در بزرگسالی هم به خود و هم به جامعه آسیب می‌زنند. اگر جامعه‌ای سالم و رو به پیشرفت می‌خواهیم باید دست به دست هم بدهیم و برای کودکان شرایط خوب زیستی و آموزشی را مهیا کنیم.

وی افزود: پویش ایران من حرکتی از سوی بخش خصوصی کشور برای ادای دین خود در مقابل جامعه و حوزه مسئولیت اجتماعی است و این حرکت را الگویی برای تک تک افراد جامعه برای داشتن سرزمینی توسعه یافته‌تر و زیباتر دانست.

گیتی‌نژاد در ادامه بر لزوم اشاعه فرهنگ دوستی و صلح تاکید کرد و از معلمان مدرسه خواست تا زنده بادها را در بین دانش آمورزان پر رنگ تر کنند.

«پروا سلطانی» از موسسین پویش ایران من و مدیرعامل شرکت پرسال نیز در این مراسم نقش‌آفرینی بخش خصوصی در رفع شکاف‌های آموزشی را از دلایل اصلی شکل‌گیری پویش ایران من دانست و افزود: این پویش از فعالان و کارآفرینان بخش خصوصی تشکیل شده است. افرادی که اهل عمل و ساخت هستند و دغدغه آبادانی و توسعه کشور را دارند و این مدرسه هدیه‌ای از بخش خصوصی به کودکان ایران زمین است.

وی افزود: ما موظفیم عزت نفس کودکان را از طریق افزایش مهارت‌ها و تربیت صحیح تقویت کنیم و روحیه خودباوری و سازندگی را در آن‌ها ایجاد کنیم.

سلطانی گفت: سرمایه مشترک ما ایرانی بودنمان است. ما باور داریم که کودکان پرشور و نشاطی که در جمع ما هستند سازندگان آینده ایران ما هستند. عشق به وطن باید در دل این کودکان رشد کند. در این مدارس کودکان باید درس عشق، میهن دوستی، همکاری و سازندگی بیاموزند که اهمیت آن‌ها از دروسی که در مدرسه فرا می گیرند کمتر نیست.


در ادامه این برنامه، مراسم کاشت نهال دانش، به عنوان حرکت نمادین جهت جلوگیری از قربانی شدن دام در مراسم افتتاح توسط نیکوکاران و مسئولین در حیاط مدرسه انجام شد.

پویش ایران من با 1 مدرسه افتتاح شده اخیر در استان ایلام، مجموعا 86 مدرسه در 19 استان کمتر توسعه یافته کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسانده است.

پویش مدرسه سازی «ایران من» از سال ۱۳۹۳ با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده و ساخت این ۱۰۰ مدرسه ابتدایی را در استان‌های محروم و کمترتوسعه‌یافته کشور در دستور کار قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی پویش ایران من ، نام همه مدارسی که با حمایت این پویش ساخته می‌شوند «ایران من» گذاشته می‌شود تا بستری برای تقویت هویت ملی و سرمایه‌گذاری روی اشتراکات فرهنگی باشد.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *