پنج مدرسه ابتدایی که با حمایت اعضای اتاق بازرگانی ایران در استان هرمزگان ساخته شده بودند، طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 15 و 16 اسفندماه افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.
به گزارش روابط عمومی پویش ایران من، مدارس این پویش که در روستاهای تنزیبر، دیول، تنبک، تل‌سیاه و شاه‌منصوری ساخته شده‌اند با نام‌های ایران من 66، 73، 68، 70 و 71 در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 15 و 16 اسفندماه به بهره‌برداری رسیدند. هر کدام از این مدارس با مشارکت 10 تن از فعالین اقتصادی کشور و اعضای اتاق بازرگانی در جهت انجام مسئولیت اجتماعی ساخته شده است.
در مراسم افتتاح این مدارس که در مدرسه روستای دیولِ بندرجاسک برگزار شد، جمعی از فعالان اقتصادی، اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور و بندرعباس و مسئولان استان و نیکوکاران پویش ایران من حضور داشتند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در این مراسم با تأکید بر تلاش همگانی در جهت اعتلای وطن در همه عرصه‌ها گفت: ساخت ایران از طریق ساخت مدارسی ممکن می‌شود که بتوانند نیازهای اقتصادی مناطق کمتر برخوردار را برطرف کنند، وی افزود: توسعه اقتصادی در گرو توسعه نظام آموزشی در کشور است، چرا که بی‌مهارتی به عنوان معضل اصلی کسب‌وکارهای اقتصادی ریشه در چرخه معیوب بی‌سوادی در کشور دارد.
پدرام سلطانی ادامه داد: بیش از یک‌سوم مدارس موجود از استانداردهای مدرسه‌سازی فاصله دارند. سرانه آموزشی نیز در کشور ما همچنان 40 میلیون متر مربع از استانداردهای حداقلی آموزش و پرورش عقب است. این مسئله نشان می‌دهد که با وجود رسیدن به مرحله چهارم توسعه، باید به مرحله اول توسعه برگردیم تا با رفع شکاف‌های آموزشی موجود میان مرکز و پیرامون، با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قدم برداریم.
مؤسس پویش ایران من با تأکید بر آموزش به عنوان پرمنفعت‌ترین نوع سرمایه‌گذاری برای فعالان اقتصادی، گفت: مدارس کارخانه‌هایی هستند که ارزشمندترین کالاها یعنی انسان‌های فرهیخته و تحصیل‌کرده را تولید می‌کنند؛ بدیهی است که منافع سرمایه‌گذاری در عرصه آموزش می‌تواند در طول صدها سال شامل جامعه به طور کلی، کشور و تمامی جهانیان شود.
سلطانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این نکته که هدف پویش ایران من اعتلای نقش بخش خصوصی در توسعه آموزشی و همراهی بیشتر با جامعه مدنی در این زمینه است، اظهار کرد: ایران من با سرمایه‌گذاری روی عدالت آموزشی و ساخت مدارس در مناطق کمتر برخوردار، به دنبال آن است که نسل آینده بتوانند اقدامات فعالان اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند توسعه را تقویت کنند.

در این مراسم همچنین زهرا گیتی‌نژاد، مدیر خیریه مهر گیتی، اظهار کرد: فرزندان این سرزمین اگر کودکی بدی را سپری کنند در بزرگسالی هم به خودشان آسیب می‌زنند و هم به جامعه. اگر جامعه‌ای سالم و رو به پیشرفت می‌خواهیم باید دست به دست هم بدهیم و برای کودکان شرایط خوب زیستی و آموزشی مهیا کنیم
او با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی مدارس در گسترش مهرورزی در جامعه، گفت: از همه دانش‌آموزان درخواست می‌کنم که در ابتدای هر روز و پیش از آنکه علم‌اندوزی را آغاز کنند فریاد زنده‌باد سر دهند.
پویش مدرسه سازی «ایران من» از سال 1393 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است. این پویش در 19 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد؛ که 67 مدرسه در این طرح به بهره‌برداری رسیده است.
نام همه مدارسی که با حمایت این پویش ساخته می‌شوند «ایران من» گذاشته می‌شود تا بستری برای تقویت هویت ملی و سرمایه‌گذاری روی اشتراکات فرهنگی باشد.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *