آستارا – ایرنا – پنج مدرسه در شهرستان تالش واقع در غرب استان گیلان با کمک خیرین مدرسه ساز اتاق های بازرگانی کشور ساخته شد و به بهره برداری رسید.
پنج مدرسه در تالش افتتاح شد
به گزارش خبرنگار ایرنا پنج مدرسه در روستاهای شهرستان تالش عصر چهارشنبه با حضور پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و رئیس اتاق بازرگانی گیلان و مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس مورد بهره برداری قرار گرفت.
نایب رییس اول اتاق بازرگانی ایران در مراسم بهره برداری از این مدرسه ها در مناطق محروم گیلان در شهرستان تالش با خطاب قرار دادن دانش آموزان این مدارس به اینکه ایران به تک تک شما امیدوار است، گفت : مجموعه مدارس ایران من که توسط عده ای از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق های بازرگانی کشور ساخته می شود با هدف اعتلای اموزش و پرورش کشور ساخت یکصد مدرسه را در دست احداث دارد که از این تعداد تا کنون 53 مدرسه در استان های کمتر توسعه یافته کشور افتتاح شده است.
پدارم سلطانی با بیان اینکه پنج باب مدرسه از این تعداد در مناطق محروم گیلان طی 2 روز با حضور مسوولان گیلان افتتاح شده ، تصریح کرد: مجموعه مدارس ایران من در 18 استان کمتر توسعه یافته کشور مدرسه ابتدایی خواهد ساخت که پنج مدرسه ابتدایی در روستاهای محروم شهرستان تالش است.
نایب رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به هزینه 221میلیون تومانی این مدرسه ها در گیلان ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال باقی مانده یکصد مدرسه مجموعه مدارس ایران من در سراسر کشور ساخت و تحویل آموزش و پرورش شود.
هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی گیلان نیز گفت: زنجیره مدارس ایران من در قالب پوشش مدرسه سازان توسط اعضای اتاق بازرگانی سراسر کشور در بخش خصوصی در خرداد93 پایه ریزی شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر پویش مدرسه ساز ایران من به کمک کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور یکصد مدرسه به این نام را با همراهی و همکاری موسسه خیریه مهر گیتی در مناطق دور افتاده و مرزی کشور در دست احداث دارد و از این تعداد تاکنون 57 مدرسه مورد بهره برداری و مابقی در دست ساخت است .
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه تاکید کرد: این گروه با اعتقاد به بهره وری و ارزشمند بودن سرمایه گذاری در آموزش به خصوص دوره ابتدایی در جهت بالندگی و توسعه کشور تاسیس یکصد مدرسه ابتدایی ایران من را در مناطق روستایی کمتر برخوردار و مرزی کشور هدف قرار داده است.
تیزهوش تابان تصریح کرد: مناطقی از کشور که به دلیل دور بودن از مراکر و تمرکز گرایی کمتر به آنها توجه شده و ازامکانات آموزشی ، بهداشتی و فرهنگی مناسبی برخوردار نیستند؛ در راستای اعتلای آموزش و پرورش کودکان کشور با هدف و نیت خیرخواهانه و نیکو کارانه مدرسه ساخته می شود.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی گیلان در راستای اهداف وزارت آموزش و پرورش و ضرورت مشارکت نیکوکاران و فعالان اقتصادی کشور با هدف مدرسه سازی دراین رابطه امروز پنج مدرسه توسط اعضای اتاق بازرگانی کشور با همراهی و همکاری موسسه خیریه مهر گیتی تحویل آموزش پرورش شهرستان تالش خواهد شد.
مدیرکل نوسازی مدارس گیلان نیز در جریان افتتاح مجموعه مدارس ایران من با بیان این مطلب که برای توسعه و اعتلای مدرسه سازی در کشور خیرین نقش سازنده ای دارند، گفت : توسط خیرین فعال اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی کشور شش باب مدرسه در شهرستان تالش با زیربنای 378 متر مربع و مجموع 15 کلاس درس ساخته شد.
اوسط اکبری مقدم با اعلام این مطلب که این پروژه ها به صورت مشارکتی توسط خیرین موسسه پویش ایران من و نیز مجموعه نوسازی مدارس ساخته شده ، گفت : برای این مدارس 515 میلیون تومان هزینه شده که مبلغ 300 میلیون تومان توسط خیرین اتاق بازرگانی (موسسه پویش ایران من) و 211 میلیون دیگر آن توسط نوسازی مدارس هزینه شده است .
به گفته وی این مدارس در مناطق سخت گذر روستایی گیلان واقع شده و هر مدرسه ظرفیت پذیرش 10 تا 22 دانش آموز را دارد.
روستاهای بیل یابین ، تنگاب ، زربیل ، علیه سرا ، لیسارا و لوعاچل شش روستایی هستند که شش باب مدرسه در هر یک از آنها توسط فعالان اقتصادی کشور و اعضای نیکوکار اتاق بازرگانی کشور ساخته شد.
پیش بینی می شود سال تحصیلی 98-97 با حضور 32 هزار دانش آموز در 440 مدرسه تالش آغاز شود.
شهرستان تالش با چهار بخش مرکزی، کرگانرود، حویق و اسالم در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

متن اصلی خبر را اینجا بخوانید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *