شش مدرسه ساخته شده از سوی پویش «ایران من» در روستاهای «نمنق»، «اروج»، «نظرکندی»، «کرداحمد»، «پهناور» و «کندوان» در استان آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی پویش «ایران من»، پدرام سلطانی در مراسم افتتاح این مدارس که با حضور مسئولان آموزش‌وپرورش استان آذربایجان شرقی، مسئولان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اهالی و دانش‌آموزان برگزار شد، گفت: با وجود تلاش‌های دولت در راستای رفع شکاف عدالتی در سیستم آموزشی، موانعی همچون وسعت کشور و کمبود منابع، فاصله ما را با نقطه مطلوب طولانی کرده است.
نایب رئیس اتاق ایران ضمن تأکید بر نیاز مبرم سیستم آموزشی به همراهی بخش خصوصی در حوزه عدالت آموزشی مطرح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی پویش ایران من، فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی به این مسئله ایمان آورده‌اند که سرمایه‌گذاری روی آموخته‌های نسل آینده با ارزش‌ترین و پرثمرترین فعالیت اقتصادی است. بنابراین هدف فعالان اقتصادی‌ای که از ابتدا پویش ایران من را در مدرسه‌سازی یاری کرده‌اند، سرمایه‌گذاری در توسعه کشور بوده است.
مؤسس پویش ایران من همچنین اظهار کرد: قدم نهادن در مسیر توسعه نیازمند توجه به فقر فرهنگی و آموزشی در کنار مسائل اقتصادی به ویژه در مناطق محروم است. از همین رو حامیان پویش ایران من با سرمایه‌گذاری روی عدالت آموزشی کاری می‌کنند که نسل آینده بتوانند اقدامات فعالان اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند توسعه را تقویت کنند.
مدارس «ایران من 17» در روستای نمنق، «ایران من 18» در روستای اروج، «ایران من 14» در روستای نظرکندی، «ایران من 15» در روستای کرداحمد، «ایران من 16» در روستای پهناور و «ایران من 19» در روستای کندوان در روزهای چهارشنبه 24، پنجشنبه 25 و جمعه 26 مرداد افتتاح شدند.
لازم به ذکر است مدارس نمنق، نظرکندی، کرداحمد و پهناور یک کلاسه و مدارس اروج و کندوان دوکلاسه هستند.
پویش مدرسه سازی «ایران من» از سال 1393 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است. این پویش در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد که بیش از 40 مدرسه در این طرح به بهره‌برداری رسیده است.
مؤسسان این پویش بر این باور هستند که فرزندان ایران در همه جای این کشور پرتنوع و پرتکثر، اعم از فارس، ترک، کرد، بلوچ، ترکمن و سایر اقوام و مذاهب، در یک ویژگی مشترک هستند و آن «ایرانی بودن» است.
نام همه مدارسی که با حمایت این پویش ساخته می‌شوند «ایران من» گذاشته می‌شود تا بستری برای سرمایه‌گذاری روی اشتراکات فرهنگی باشد.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *