مستند «در چند قدمی موفقیت»
محصول کشور آمریکا در سال 2015
رتبه در IMDB: 5/8
اگر می‌خواهید با نظام آموزشی ایالات متحده و تغییر و تحولات اخیر آن آشنا شوید تماشای فیلم «در چند قدمی موفقیت» را از دست ندهید.
این فیلم مستند نگاهی نقادانه به روش‌های آموزشی ناکارآمد و عدم انطباق آنها با نیازهای قرن 21 ام را دارد. کارگردان با مرور تاریخچه‌ای از اصلاحات آموزشی در ایالات متحده به طرح این نکته می‌پردازد که روش‌هایی که دهها سال پیش کاربرد داشتند، دیگر تضمین کننده موفقیت دانش‌آموزان نخواهند بود.

 دوای این درد اما کجاست؟
کارگردان پس از پرداختن به چالش‌های گوناگون سراغ مدرسه‌ای به نام «دبیرستان های‌تک» در کالیفرنیا می‌رود؛ جایی که به ازای هر دانش‌آموز روشی معین برای آموزش وجود دارد. روشی که به آن «آموزش شخصی‌شده» گفته شده و مهم‌ترین ویژگی آن مراقبت از تمایلات و نیازهای هر دانش‌آموز است.
 تحول یکی از دانش‌آموزان دبیرستانی از دختری گوشه‌گیر به رهبری موفق از تأثیرگذارترین صحنه‌های این مستند است. تأثیر روش‌های آموزشی بر عملکرد سامانتا باعث می‌شود که از لاک خود بیرون آمده و رهبری یک گروه را برای اجرای تئاتر «زنان تروا» برعهده بگیرد.

انطباق با جهان بیرون از مدرسه، پایبندی به مأموریت جمعی و انتقال نقش معلمان از مدرس به طراح سه اصل مهم در دبیرستان های‌تک هستند که دانش‌آموزان را برای ایجاد تغییر آماده می‌کنند.
با تماشای «در چند قدمی موفقیت» متوجه می‌شویم آنچه که دانش‌آموزان در قرن 21ام به آن نیاز دارند، توان فعالیت در پروژه‌های تخصصی گروهی و یادگیری مهارت‌هایی همچون همکاری و مدیریت زمان است.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *