ایرنا- هفت آموزگار به دلیل خلاقیت در آموزش دانش‌آموزان در دوران کرونا در جشنواره «معلم خلاق من» به صورت آنلاین مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی جشنواره معلم خلاق، مراسم اختتامیه جشنواره معلم خلاق من با حضور داوران، کارشناسان آموزش و نمایندگان پویش ایران من، موسسه خیریه مهرگیتی و انجمن حامی برگزار و نتایج برگزیدگان نهایی این جشنواره به صورت آنلاین اعلام شد.

جشنواره معلم خلاق من ابتکاری از پویش ایران من است که با همراهی سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه توسعه‌ و عدالت آموزشی برگزار شد.

از میان آثار رسیده به جشنواره تعداد ۵۳ اثر وارد مرحله داوری شدند، از این تعداد ۱۳ اثر با بالاترین امتیاز در هشت شاخص سنجش توسط داوران به مرحله دوم راه پیدا کردند و در نهایت به علت نزدیکی امتیازها ۷ نفر از معلمان توسط اساتید آموزش و داوران در سه موضوع معرفی شدند.

بنفشه نفیسی (اصفهان) و نیلوفر قهرمانی معلمانی هستند که به دلیل خلاقیت در دوران کرونا مورد تقدیر قرار گرفتند، همچنین معلمانی که به دلیل خلاقیت در آموزش مقطع اول ابتدایی تقدیر شدند عبارتند از: علی کیوانلو (خراسان رضوی) و مهسا دادگر (سیستان و بلوچستان).

کمال میهن‌دوست (سیستان و بلوچستان) و سلیمانی (خراسان شمالی) نیز معلمانی هستند که به دلیل خلاقیت در سایر پایه‌های مقطع ابتدایی تقدیر شدند.

سمیرا رستمی نیز برگزیده مردمی و داوران بود که در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور داوران و نمایندگان موسسات حامی، مهرگیتی و پویش ایران من برگزار شد، داوران جشنواره با اعلام نظرات تخصصی خود درباره آثار و نحوه داوری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

زهرا گیتی نژاد مدیر و موسس خیریه مهرگیتی در این جلسه با خطاب قرار دادن معلمان درباره همت و مسوولیت پذیری آنان در همه دوران فعالیت بلاخص در شرایط شیوع کرونا گفت: معلمان در دوران کرونا درخشیدند. آن‌ها قبل از اینکه از آموزش و پرورش برنامه‌ای بگیرند، بر اساس احساس مسئولیت خود شروع به کار کردند و با گرفتن ارتباط با دانش‌آموزان به طرق مختلف تدریس را ادامه دادند. آن‌ها با هر وسیله و تجهیزاتی که در دسترس داشتند بهترین آموزش‌ها را به دانش ‌آموزان خود ارائه کنند. معلمان بار دیگر مسئولیت پذیری خود را ثابت کردند. جشنواره معلم خلاق من، جشنواره‌ای بود برای معرفی این معلمان مسئولیت پذیر و انتخاب در میان این افراد واقعا کار دشواری بود زیرا تمامی آنها هریک به نحوی تلاش کرده و از خود خلاقیت بروز داده بودند.
در ادامه پروا سلطانی عضو هیات موسس پویش ایران من ضمن ابراز خرسندی از استقبال عمومی در این جشنواره گفت: تلاش کردیم در این رخداد اجتماعی و فرهنگی، توجه همگان را سمت معلمان و آموزگاران در سرار ایران که با تمام محدودیت‌ها به‌ویژه در شرایط پاندمی کرونا روند آموزش را مسرانه پیگیر هستند، معطوف کنیم. کارهای دریافت شده در حوزه‌های مختلف آموزش به نحوی بود که برآن شدیم به غیر از نوآوری آموزشی در آموزش از راه دور، حوزه‌های دیگر هم مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: معیارهای ارزیابی گوناگونی برای بررسی کارهای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده‌بود از جمله میزان مشارکت دانش‌آموز، روش‌های اثربخشی آموزشی، استفاده از هنر وموسیقی و… و. ولی آنچه در همه آثار نمود زیادی داشت تلاش معلمان در به کارگیری خلاقیت‌ها در آموزش و همچنین پرداختن به پرورش دانش آموزان و آشنا کردن آنها با انجام‌کارهای‌گروهی و روش‌های گوناگون حل مسئله بود که انتخاب و تصمیم‌گیری را برای داوران سخت کرد.

متن اصلی خبر را اینجا بخوانید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *