5 مدرسه ایران من(شماره های 9 الی13 ) به همت نیکوکاران کارآفرین در تاریخ 6 و 7 مهرماه 95 در روستاهای این استان نوسازی، تجهیز و به بهره برداری رسید و آماده حضور دانش آموزان در مقطع ابتدایی این روستاها گشت.

به گزارش روابط عمومی ایران من، 5 مدرسه در استان چهارمحال و بختیاری با حضور پدرام سلطانی نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران، جمعی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران و شهرکرد، مدیر کل نوسازی مدارس استان چهارمحال و جمعی از فرهنگیان، اهالی و دانش آموزان این روستاها افتتاح گشت.

دبستان 6 کلاسه روستای نوترکی اردل، دبستان 6 کلاسه روستای فارسون شهرستان لردگان، دبستان چهارکلاسه چاهگاه میلاس  لردگان، دبستان سه کلاسه  دره مولا و دو کلاسه تلو در چلگرد در استان چهارمحال همگی به نام “ایران من” از جمله این مدارس می باشند.

در این مراسم پدرام سلطانی؛ نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران ضمن تقدیر و تشکر از موسسه خیریه مهر گیتی بیان داشت: ساخت این مدرسه به همت کارافرینان و فعالین بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران بوده و لازم میدانم از تک تک این عزیزان، جهت همراهی و همدلی در تکمیل پروژه مدارس ایران من در کردستان تشکر و قدردانی داشته باشم.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، در مراسم افتتاح مدارس ایران من در روستای چاهگاه میلاس ، خطاب به دانش آموزان اظهار امیدواری کرد که کودکان مدرسه ایران من ، با سعی و تلاش و با یادگیری علم و دانش، فردای شهر و روستایشان را روشن تر از دیروز و امروز ترسیم کنند.

وی بیان داشت: نام این مدارس “ایران من” گذاشته شده است، با این امید که فرزندان عزیز این کشور که در این مدارس تحصیل میکنند و از گوشه و کنار این سرزمین هستند، حس دوست داشتن وطن در آنها روز به روز بیشتر شود و بدانند کسانی که این مدارس را برای آنها ساخته اند شوق و تلاششان برای تسهیل شرایط تحصیلی و دسترسی مطلوب کودکان به آموزش و دانش است.

سلطانی تصریح کرد در هر پروژه مدرسه سازی ایران من افرادی از کارآفرینان و فعالین اقتصادی همت می کنند و همراه می شوند، در این پویش مدرسه سازی، مهمتر از نام های عزیزان و گروه های حامی ، نام ” ایران “است. ایرانی که متعلق به همه ما و بیش از ما بزرگترها، برای فردای کودکانمان است. بدین جهت این پویش درنظر دارد، با نام ایران من احساس تعلق خاطر و به تبع آن مسئولیت پذیری در دانش آموزان امروز که مدیران و آینده سازان فردای کشور می باشند را زنده نگاه دارد .

وی در ادامه با خطاب قرار دادن دانش آموزان بیان داشت: ساخت این مدارس ادای دین گروهی از بازرگان و فعالین بخش خصوصی به کشور خود می باشد و در مقابل شما کودکان نیز با تلاش و علم آموزی و پیشرفت متقابلا دین خود را به جامعه و کشور به جا بیاورید.

وی با تشریح اهداف بلند مدت پویش”ایران من” ، توسعه پایدار آموزشی را زیر بنای توسعه پایدارهمه جانبه کشور بیان کرد و افزود پویش ایران من به ساخت مدارس و افتتاح آن ختم نمی شود، بلکه تلاش دارد تا با همراهی انجمن ها و موسس مرتبط  گامی در جهت بهبود کیفی سیستم آموزشی و توسعه آن بردارد و همچنین با شبکه سازی مابین این صد مدرسه وضعیت تحصیلی دانش آموزان  و تدریس را در این صد مدارس پیگیری و مسائل و کمبودهای آنها را مرتفع سازد.

وی ادامه داد: این پویش با کمک گرفتن از شیوه های جدیدی چون کانال تلگرامی پویش ایران من و برگزاری جشنواره های مختلف به بسترسازی برای تحرک انگیزشی، آموزشی و اطلاع رسانی در این حوزه پرداخته است.

لازم به ذکر است پویش “ایران من” از سال 93با همت جمع بزرگی از کارافرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است . این پویش در 18 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشورمان احداث یکصد مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد.پیشتر مدارس ایران من 1 الی 8 در استانهای لرستان،خوزستان و کردستان به بهره برداری رسید و تا پایان مهر 95 پنج مدرسه دیگر در استان های قزوین، خراسان شمالی و خراسان رضوی  آماده بهره برداری می شود. 

این گروه با اعتقاد به بهره وری و ارزشمند بودن سرمایه گذاری در آموزش به خصوص در دوره ابتدایی در جهت بالندگی و توسعه کشور، تاسیس شبکه مدارس ابتدایی “ایران من” را در همه مناطق محروم و مرزی کشور هدف قرار داده است.

در این طرح تمرکز اولیه بر تکمیل مدارس نیمه کاره و پروژه های نیمه تمام آموزشی به جهت احیا و بهره‌وری سرمایه ملی کشور می باشد. همچنین ساخت مدارس ابتدایی در مناطق مورد نیاز طبق اولویت و تائید وزارت آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

 

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *