در پی زلزله کرمانشاه و خسارت‌های ناشی از آن، تیم داوطلبین پویش ایران من در پروژه‌ای مشترک با گروه سلام به اجرا و ساخت “کپر خانه کودک” در روستای بلوان به منظور ساخت مکانی برای بازی و آموزش کودکان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و روحی ناشی از این حادثه پرداخته است.
کپر سازه بومی مناطق گرمسیری استان کرمانشاه به خصوص منطقه سرپل ذهاب است که پس از زلزله توسط اهالی مناطق زلزله زده جهت اسکان موقت دایر گردیده است.
کپر خانه کودک به عنوان سازه‌ای بومی با هدف ایجاد مرکزی در قلب روستا به عنوان مرکز تجمعات و تسهیل‌گری روستای بلوان طراحی و ساخته شده است و امید می‌روند به عنوان مرکز فعالیت های اجتماعی برای کودکان و اهالی باعث کاهش مسائل و آسیب‌های بعد از زلزله باشد.
در ساخت این سازه از مصالح و مواد بومی و محلی استفاده شده است. اسکلت بنا با استفاده از نی‌های موجود در منطقه قصر شیرین طراحی و اجرا شده است.
فرم کلی این بنا شامل 3 اتاق گنبدی شکل به منظور حفظ بهتر دما در فصول مختلف است. در انجام این پروژه علاوه بر اهالی روستا، بیش از 50 داوطلب در ساخت و اجرای طرح همکاری داشته‌اند.
گروه سلام پویش مردمی است که در روزهای بعد از زلزله، همراه با ساخت کپرها توسط مردم این مناطق با هدف مقاوم سازی کپرها در مقابل حوادث و … کمک می‌کند.

✅ برای دیدن تصاویر روی آن کلیک کنید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *