سهم آموزش‌وپرورش در لایحه بودجه 97

در لايحه بودجه سال 97 كل كشور براي نخستين بار بودجه آموزش‌ و پرورش به طور استاني محاسبه شده است.
در لايحه بودجه 97 کل کشور، در مجموع اعتباري معادل 36 هزار ميليارد تومان در لايحه بودجه براي وزارت آموزش‌ و پرورش درنظر گرفته شده که شامل اعتبارات استاني و ستادي آموزش‌ و‌ پرورش است.
در بودجه سال جاري سهم آموزش‌ و‌ پرورش از بودجه کل کشور 8 / 9 (نه و هشت دهم) بود که در سال 97 سهم آموزش‌ و‌ پرورش از بودجه عمومي کشور نزديک به 4 / 8 (هشت و چهار دهم) رسيده است.
بودجه سال آتي آموزش‌ و‌ پرورش با افزايش حدود 11 درصد به 35 هزار و 984 ميليارد تومان رسيده است . هرچند از نظر « عدد » نسبت به 96 افزايش داشته است اما چون اين افزايش متناسب با هزينه‌هاي آموزش‌ و‌ پرورش نيست عملاً مي‌توان گفت که هيچ افزايشي در بودجه اين وزارتخانه صورت نگرفته است. چرا که این افزایش فقط کفاف پرداخت حقوق و مزاياي کارمندان و پرسنل اين وزارتخانه‌ را دارد.

به گفته نجفی، وزیر آموزش و پرورش در سال آینده 8000 تومان به سرانه هر دانش آموز به نسبت سال 96 افزوده شده و این رقم به 25 هزار تومان رسیده است.

بودجه عمومي دولت بخشي از بودجه کل است که در سال 97، کمتر از 36 درصد از کل بودجه را تشکيل مي‌دهد اين بدان معناست که سهم آموزش‌ و‌ پرورش از کل بودجه حدود 3 درصد است .

آیا سهم 3 درصدی برای اصلاح زيربنايي‌ترين نهاد توسعه‌اي کشور کافی است؟؟؟

با ما برای توسعه پایدار آموزشی همراه باشید

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *