تعطیلات نوروز فرصت خوبی است برای خواندن و دیدن

معرفی کتاب: تغییر و تحولات نظام آموزش و پرورش
 نویسنده: مارتین فورنیه
برگردان : آریا نوری

چه اتفاقای سبب تغییر پایه های آموزشی فرانسه و کشورهای مدرن غربی شد؟
دانش آموزان و معلمان در این میان چه نقشی ایفا کرده اند؟ نقش جامعه چیست؟ چه تغییراتی در نحوه ی انتقال دانش به دانش آموزان ایجاد شده است؟

 در فاصله ی قرن های نوزدهم و بیستم، نهاد آموزش و پرورش در کشورهای مردم سالار تبدیل به چالشی اساسی شد.
جمهوری سوم فرانسه، در بدو شکل گیری، نهاد آموزش و پرورش و بازسازی آن را در راس برنامه های خود قرار داد.
 در دهه ی پنجاه میلادی، تغییرات مردم سالارانه و نیز تحولات اقتصادی، از طرفی باعث بالا رفتن سطح درخواست های مردم و از طرفی نیاز بیش از گذشته به بالا بردن سطح ایشان شد.

 توسعه ی قابل توجه علوم اجتماعی امکان رشد جامعه شناسی را فراهم آورده است. در طول تحولات قرن بیستم، تحلیل هایی که امیل دورکیم ارائه داد، باعث شد تا بیش از پیش به مدرسه به عنوان درگاهی برای ورود به جامعه توجه شود.

کنار زدن ماهیت مقدس مابانه‌ی نهاد آموزش و پرورش موقعیتی بسیار مناسب را برای محققان این کشور پدید آورد تا بتوانند این نهاد را با دقت هرچه تمام تر بررسی کنند و امروزه از نتایج این تحقیقات بهره ببرند.
خواندن این کتاب را از دست ندهید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *