مدرسه‌ای که جان دارد!

احتمالا کمتر مدرسه‌ای را در جهان پیدا می‌کنید که مثل مدرسه برتسچی، اجزای معماری سبز را به بهترین شیوه برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشته باشد.

 این مدرسه جان‌دار (Live) به عنوان اولین مدرسه‌ای که از الگوی مدارس زنده v2.0 پیروی کرده، با بهره‌گیری از سیستم تولید انرژی خورشیدی 20 کیلو واتی، نه تنها در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده، بلکه به دانش‌آموزان اجازه داده که به صورت زنده به تماشای نحوه تولید انرژی خورشیدی نشسته و حتی بر مدیریت انرژی در مدرسه نظارت داشته باشند.

دانش‌آموزان 5 تا 11 ساله همچنین روش‌های استفاده از آب باران را آموزش می‌بینند. آب باران به محض ریزش روی سقف جمع‌آوری شده و از طریق جوی آبی که از همه کلاس‌ها عبور می‌کند، به سمت دیوار سبز مدرسه هدایت می‌شود. این دیوار نمونه‌ای از تمام گیاهان بومیِ منطقه سیاتل را در خود جای داده است.

برتسچی را مدرسه علم‌آموزیِ تعاملی می‌نامند، برای اینکه تبدیل به مدلی برای آموزش بهره‌وری انرژی و سیستم‌های نوین استفاده از آب باران شده است.
شاید جالب باشد که مشارکت دانش‌آموزان در ساخت این مدرسه و استفاده معماران از ایده‌های جامعه محلی، تعلق مردم منطقه به برتسچی را بیشتر کرده است.
همین مسئله مدرسه علم‌آموزی برتسچی را به یک مکان توریستی در حوزه محیط زیست و معماری سبز تبدیل کرده است.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *