جریان‌شناسی گران‌ترین مدارس تهران

(مدارس گران‌قیمت به مثابه یک بنگاه اقتصادی)

گزارش روزنامه «فرهیختگان» از اجماع گروه‌های سیاسی برای دریافت شهریه نجومی از دانش‌آموزان

 رجوع به اصل 30 قانون اساسی و فهم تکلیف دولت برای ایجاد تحصیل رایگان برای تمام طبقات جامعه، اولین جرقه‌ای را که در ارتباط با رشد مدارس پولی و بسیار گران‌قیمت در ذهن ایجاد می‌کند، مقوله بی‌عدالتی آموزشی است.

چطور می‌شود بخشی از جامعه که از بنیه مالی برخوردارتر هستند، متفاوت با دیگران آموزش ببینند و بخش دیگری که از کم‌توانان مالی در جامعه هستند، با وجود داشتن فرزندان باهوش‌تر از چنین شرایطی محروم باشند؟

1️⃣ اولین نکته‌ای که می‌توان گفت این است که یک بیزینس و تجارت خیلی مهم در حال شکل گرفتن است.

2️⃣ نکته بعدی این است که چه کسانی وارد این بازار تجارت و اقتصادی می‌شوند که در اینجا منظور موسسان و گردانندگان و حامیان این نوع مدارس است.
 چند جریان مختلف در کشور حضور دارند و عموم جریان‌ها که یا ریشه در افرادی که مسئولیت‌هایی را در گذشته یا حال حاضر دارند یا اینکه سازمان‌ها و‌نهادها هم در این حوزه حضور دارند، مدارس غیرانتفاعی را تاسیس کرده‌اند و حالا این مدارس تبدیل به برند شده است.

اما وجه مشترک همه این مدارس، در عین اینکه می‌گویند با هم اختلاف دارند این است که همه آنها عدم شفافیت مالی دارند.

 خواندن این گزارش را از دست ندهید: 
? yon.ir/cKfWN

http://uupload.ir/files/f874_24.jpg

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *