نویسندگان آزادی
کارگردان ریچارد لاگراونس
محصول سال 2007
نمره IMDB: 5/7
این فیلم داستان مبارزه معلمی جوان برای بهبود زندگی دانش‌آموزانی است که در محله‌ای فقیر و مهاجر نشین در آمریکا زندگی می‌کنند.
هیلاری سوانک بازیگر معروف هالیوود در این فیلم نقش معلمی به نام ارین گرووِل را بازی می‌کند که به مدرسه‌ای در منطقه مهاجرنشین آمریکا وارد شده و مقابل دانش‌آموزانی قرار می‌گیرد که تفریح اصلی آنها راه‌انداختن دعواهای خیابانی است و هر یک عضوی از یک باند بزهکاری یا فروش مواد مخدر هستند.
حضور این معلم در دبیرستان سرآغاز تغییرات تعیین‌کننده است. گرووِل به تدریج موفق به جلب اعتماد دانش‌آموزان کلاس تئاتر می‌شود و با دادن یک دفترچه یادداشت به هرکدام از آنها، تشویقشان می‌کند که تجربیات خود از سوءاستفاده‌های خیابانی یا مرگ دوستانشان را بنویسند.
ارین برای ترغیب کردن دانش‌آموزان به ایجاد تغییر در زندگی خود و خانواده‌شان، از تکنیکی ساده بهره می‌گیرد و با دعوت کردن از فعالان اجتماعی برای حضور در کلاس، نوجوانان را با تجربیات نابی از ایستادگی آشنا می‌کند.
این معلم مبارز، با وجود مسخره شدن از سوی همکاران به راه خود ادامه داده و در نهایت موفق می‌شود ورود دانش‌آموزان کلاسش به کالج را تضمین کند؛ اتفاقی که در مناطق فقیر و مهاجرنشین آمریکا دور از ذهن به نظر می‌رسید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *