دکتر پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در سخنرانی خود در جمع فعالان اقتصادی و بازرگانان کشور در نشست «شبی برای ایران من» به تشریح اهمیت و رسالت پویش ایران من برای رسیدن به توسعه پایدار همه جانبه پرداخت

وی پویش ایران من را یک حرکت و اعلام حضور جمعی و منسجم از جانب بخش خصوصی کشور برای انجام مسئولیت اجتماعی خود در قبال کشور و جامعه معرفی کرد و بیان داشت: علی رغم تلاش فعالان اقتصادی بخش خصوصی در دهه ها و سده های گذشته شاهد عدم دستیابی کشور به توسعه پایدار و جایگاه اصلی خود بوده ایم، که ریشه یابی این موضوع ما را به قفلی می رساند که بر توسعه فرهنگی این مرز و بوم زده شده است.

وی با تشریح لزوم تمرکز بر پایه های توسعه فرهنگی کشور افزود توسعه اقتصادی تا مادامی که سالانه بیش از یک چهارم دانش آموزان کشور ترک تحصیل می کنند راه به جایی نخواهد برد.

سلطانی افزود: محرومیت از تحصیل نه فقط جنبه های آسیب فردی را در پی دارد بلکه به تمام ارکان جامعه لطمه خواهد زد. وی در خصوص انتخاب مدرسه سازی و از مناطق محروم بیان داشت: بازده سرمایه گذاری درآموزش ابتدائی 2 برابر بیشتر از آموزش عالی است. از سوی دیگر نرخ بی سوادی در مناطق روستایی کشور 5 درصد بالاتر از مناطق شهری می باشد که این تفاوت باعث ایجاد شکاف بین شهر و روستا و عدم فرصت برابر در همه فرصت ها برای ساکنان است و باعث پدیده مهاجرت به شهر و شکل گیری حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ و بروز اشکال مختلف آسیب_های اجتماعی و افزایش آمار جرم و جنایت می گردد

در ادامه وی به معرفی پروژه 100 مدرسه ایران من در قالب بسته های 6 مدرسه، 55 مدرسه و 28 مدرسه پرداخت  و آن را نشانه کوچکی از همت بخش خصوصی در جهت ارتقاء توسعه فرهنگی کشورمان و ایجاد حق مطالبه گری در باب تحول کیفی سیستم آموزشی کشور دانست.

در پایان این جلسه مبلغ 40 میلیارد ریال توسط حامیان مالی و فعالان بخش خصوصی جهت ساخت پروژه 100 مدرسه در سراسر کشور تامین گردید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *