زنان روستای «سیدبار» چابهار مغلوب محرومیت نشدند.

دومین نمایشگاه صنایع دستی زنان بلوچ روستای سیدبار مثل نمایشگاه اول، در هاستل فرهنگی see you in iran – شما را در ایران می‌بینیم- برگزار شد. نمایشگاه اول هم با استقبال مواجه شده بود اما استقبال از نمایشگاه دوم بی‌نظیر بود. تمام کسانی که برای بازدید و خرید آمده بودند، از طریق فضای مجازی خبردار شده بودند. می‌آمدند و داخل کپری که در حیاط ساختمان قدیمی برپا بود، می‌شدند تا رنگ‌ها و طرح‌ها چشمانشان را نوازش دهد؛ رنگ‌های زنده و شادی‌آفرین. دستبندهای سوزن‌دوزی روی مچ‌ها قرار می‌گرفت و لبخند به لب می‌آورد، گردنبندها و گوشواره‌هایی که هرکدام انگار قصه‌ای داشتند برای حکایت و شال‌های رنگی با طرح‌هایی که آدم را یاد آن دختران زیبای گندمگون می‌انداخت. مگر می‌شود دوستشان نداشت؟ آدم می‌تواند چشم‌هایش را ببندد و تجسم کند آن دختر نوجوان یا زن بلوچ را که نشسته و سوزن می‌زند.
صندوق زنان روستای سیدبار جدگال (بانوک)، از کی و کجا؟
یکی از طرح های اجرا شده پویش ایران من در راستای طرح توسعه روستایی سیدبار جدگال (سیستان و بلوچستان) است.
این طرح همسو با ساخت مدرسه توسعه پایدار در این روستا از مرداد سال ۹۶ آغاز شده است. راه اندازی صندوق زنان و جوانان روستا (بانوک) از طریق فروش اقلام سوزندوزی، کمک به بهداشت محیطی روستا از جمله اقداماتی است که تا کنون انجام شده است.
دستاورد مالی نمایشگاه:
این نمایشگاه علاوه بر دستاوردهای معنوی و جذب گردشگر برای منطقه سیدبار جدگال، به لحاظ ایجاد درآمد برای زنان منطقه موفق بود.
میزان فروش در این 5 روز 35 میلیون تومان بود که دستمزد 60 خانم و بقیه افراد شاغل در صندوق 29میلیون تومان شده است.
موجودی صندوق برای راه اندازی کارگاه 6 میلیون تومان است. تمام خرید ها و هزینه ها از موجودی قبلی صندوق داده شد .
در واقع سود این نمایشگاه که به صندوق توسعه روستا تعلق دارد شش میلیون است. خدا رو شاکریم که علاوه بر #اشتغال_زایی برای بیش از 60 نفر به آبادانی و #توسعه_روستا هم کمک شده است.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *