سومین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی موسسات و انجمن های فعال در حوزه مدرسه سازی در تاریخ 27 شهریور ماه به دعوت پویش ایران من در اتاق بازرگانی ایران با محوریت موضوع افزایش بهروه و ری سرمایه در ساخت مدارس برگزار شد.

سومین جلسه هم‌اندیشی موسسات و انجمن های فعال در حوزه مدرسه‌سازی در تاریخ 27 شهریورماه به دعوت پویش ایران من در اتاق بازرگانی ایران، با محوریت بهروه وری سرمایه در ساخت مکان‌های آموزشی و مدارس برگزار شد.
در این نشست نمایندگانی از موسسات؛ بنیاد علوی، انجمن حامی، جامعه یاوری،انجمن ياران نيكوكار جامع، موسسه خیریه مهرگیتی، شرکت کیسون، موسسه مطالعاتی حامیان فردا، انجمن همیاران نوا، موسسه هم نوا و نمایندگان پایگاه برنامه‌ریزی و طراحی محیط‌های خلاق حضور داشتند.
این جلسه حول بررسی محورهای اصلی ذیل برگزار شد:
افزایش بهره‌وری سرمایه در ساخت مدارس و سایر موضوعات مرتبط با ساخت مدارس .
چگونگی بالابردن کیفیت ساخت و عمر مفید ساختمان مدارس.
حاضرین در این جلسه، ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در خصوص بهروه وری سرمایه در مدرسه‌سازی  و  بررسی علل گران تمام شدن ساخت مدارس مشارکتی با سازمان نوسازی به بیان راهکارهای جهت بالابردن کیفیت ساخت مدارس پرداختند و عمده علت این مسئله را عدم مشارکت خیر در مکانیسم ساخت مدارس دانستند.
درادامه در جمع بندی موضوع دلایل گران تمام شدن مدارس ساخته شده حاضرین در موارد زیر به اتفاق نظر رسیدند:
1-عمده دلیل بالا بودن قیمت ساخت مدارس، انحصار انتخاب پیمانکاران و روش دولتی مناقصه گذاری و عدم حضور خیرین و مراکز مدرسه ساز در این فرآیند است.
2- تجربه نشان از ارزان تر تمام شدن ساخت مدارس با مشارکت 100 درصدی خیرین و بهره وری بهتر سرمایه با انتخاب پیمانکار توسط خیرین دارد.
3- به منظوربررسی راهکارهای افزایش سرمایه و بهره وری در ساخت مدارس به تمرکز بیشتر بر جنبه های فنی و راهکاری تخصصی موضوع با برگزاری کارگروه فنی و تخصصی، ضرورت دارد.
4- با استفاده از تجمیع توان مراکز مدرسه ساز باید به اعمال تغییر در سیاست انتخاب پیمانکار دست یافت و خود خیرین و مراکز را در این امر با نظارت سازمان نوسازی مدارس دخیل نمود.
5- راهکاری برای ایجاد ضمانت دولت دربهره وری سرمایه خیرین، پایداری سکونت گاهی منطقه معرفی شده و تعهد به پرداخت به موقع سهم مشارکتی خود در ساخت مدارس.
در ادامه جلسه به بررسی موضوع راهکارهای افزایش کیفیت ساخت مدارس در ادامه بهره وری سرمایه در ساخت مدارس پرداخته شد. حضار ضمن اشاره به مقررات و استاندارد های موجود در این مورد به اعمال نظر موسسات و مراکز در ایجاد این مقررات و آیین نامه ها تاکید کردند و ارائه نظرتخصصی در خصوص این مسئله را به برگزاری جلسه فنی و تخصصی با حضور نیروهای تخصصی مراکز برای بررسی این موضوع به تجمیع رسیدند.در پایان این هم‌اندیشی، قرار بر همراهی موسسات در موارد زیر شد:
مشخص شدن جایگاه خیرین مدرسه ساز.
تجمیع نیرو و توان موسسات و مراکز مدرسه ساز جهت عملکرد بهتر و قدرتمندتر.
رایزنی با سازمان نوسازی مدارس جهت اجازه نوآوری در ساخت و طراحی مدارس.
رایزنی جهت انتخاب پیمانکار توسط خیرین با حفظ نظارت سازمان نوسازی مدارس.
فراخوان از صنایع مختلف برای کمک به مراکز و موسسات مدرسه ساز.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *