با اعلام خبر حذف آزمون‌های ورودی مدارس #تیزهوشان و نمونه دولتی بحث‌های جدی در خصوص درست یا اشتباه بودن این تصمیم و تاثیر آن در آینده کشور به وجود آمده است.

بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش:
با فشار آزمون‌های مداوم، #فرصت_کودکی و تمرین مهارت‌های لذت‌بخش زندگی را از کودکان گرفته‌ایم.
گام نخست را برداشتیم. دانش‌آموزان ابتدایی از آماده شدن برای آزمون‌های تیزهوشان، نمونه دولتی و مدارس خاص رها شدند.

حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:
آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در پایه هفتم اثرات مخربی روی دوره ابتدایی داشت و یکی از مطالبات جدی خانواده‌ها این بود زیرا با توجه به #رقابت ناسالمی که شکل گرفته بود،‌ پروسه بسیار #استرس زایی بود و هزینه‌های بسیاری نیز در برداشت.

برخی متخصصین معتقداند، جداسازی بر اساس استعدادها، توانمندی‌‌ها یا معلولیت‌ها یک روش آموزشی شکست‌خورده و آسیب‌زا در #آموزش مدرن است.
برخی دیگر این اقدام را #اتلاف_استعدادها و جلوگیری از رشد و پیشرفت کشور می‌داند. همچنین مدارس نمونه دولتی را سنگر مقابله با #تبعیض_مالی خانواده ها معرفی و اشخاصی همچون مریم میرزاخانی را نتیجه عملکرد موفق این مدارس قلمداد می‌کنند.

سوال اصلی این است که
با توجه به امکانات آموزشی موجود در مناطق مختلف کشور، یکسان سازی مدارس و حذف مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در بلندمدت چه تاثیری در نظام آموزشی و اقتصادی کشور خواهد داشت؟

 

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *