مدرسه ابتدایی گاندو
Diébédo Francis Kéré
فرانسیس طراح این مدرسه به عنوان یک بومی از بورکینافاسو، هنگامی که کودک بود، هر روز حدود 40 کیلومتر به روستای دیگری می‌رفت تا به مدرسه‌ای با روشنایی و تهویه مناسب دسترسی پیدا کند.
تجربه سخت او برای مدرسه رفتن باعث شد بعد از تحصیلش در اروپا برای ساختن یک مدرسه جدید در روستای خود به کشورش بازگردد.
فرانسیس با کمک جامعه بعد از تاسیس بنیاد Schulbausteine ​​fuer Gando (آجر برای گاندو)، ساخت اولین مدرسه ابتدایی خود را آغاز کرد.
به منظور به حداکثر رساندن نتایج با حداقل منابع موجود، ساخت و ساز ترکیبی با استفاده از خاک رس موجود در منطقه برای ساخت این مدرسه استفاده شد.
که خاک رس موجود با تکنیک های ساختمانی سنتی اصلاح شده و مدرن به منظور ساخت ساختاری قوی تر در قالب آجر ساخته شده است. این آجرهای خاک رس دارای مزیت های چون: در دسترس بودن و بومی بودن مواد، ارزان بودن، تولید آسان و همچنین حفاظت حرارتی در برابر آب و هوای گرم هستند.
موفقیت این پروژه می تواند به دخالت نزدیک روستاییان و افراد ذی نفع مربوط شود.
این پروژه مدرسه ابتدایی، علاوه بر اهمیت جامعه شناختی و #توسعه_مشارکت_محلی، جایزه آقاخان را برای معماری در سال 2004 دریافت کرد.

اطلاعات بیشتر
 http://www.kere-architecture.com/projects/primary-school-gando/

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *