جلسه هم اندیشی موسسات و انجمن های فعال در حوزه مدرسه سازی در تاریخ 10 مرداد ماه به دعوت پویش ایران من در اتاق بازرگانی ایران با محوریت افزایش کیفیت مدرسه سازی و چگونگی طراحی و نوآوری در ساخت مدارس برگزار شد.

جلسه هم اندیشی موسسات و انجمن های فعال در حوزه مدرسه سازی در تاریخ 10 مرداد ماه  به دعوت پویش ایران من در اتاق بازرگانی ایران  با محوریت افزایش کیفیت مدرسه سازی و چگونگی طراحی و نوآوری در ساخت مدارس برگزار شد.

در این نشست نمایندگان موسسات؛ انجمن حامی، انجمن یاران نیکوکار جامع، موسسه خیریه مهر گیتی، بنیاد امام موسی صدر و … ضمن به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در خصوص مدرسه سازی به بیان مسائل ساختی و کالبدی و افزایش کیفیت و عمر بناهای ساخته شده و راهکارهای خود جهت بالابردن کیفیت و توسعه سیستم آموزشی پرداختند.

دکتر سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی در این جلسه ضمن دعوت موسسات و مراکز مدرسه ساز به همگامی و همراهی در ساخت مدرسه و توسعه سیستم آموزشی گفت: در بخش سخت افزاری مدرسه سازی ما با مدارس نوسازی مواجه هستیم که عمر مفید آنان 4 سال بیشتر نیست و آن هم به لحاظ کالبدی داری نواقص و مسائل زیادی است و در بخش نرم افزاری با سیستم آموزشی ناکارآمد و دیربازده مواجه هستیم.

وی افزود در گام اول باید با همگامی هم در موسسات و مراکز مدرسه ساز به اصلاح مسیر مدرسه سازی و تسریع و بهبود این روند دست یابیم.

در ادامه سرکار خانم گیتی نژاد از موسسه خیریه مهر گیتی به بیان تجربیات مدرسه سازی در جنبه سخت افزاری و نرم افزاری آن پرداخت و بر لزوم آموزش معلمان و ایجاد انگیزه برای محصلان تاکید کردند.

سرکار خانم حبیبی رئیس هئیت مدیره انجمن حامی نیز با تاکید بر پایین بودن تکنولوژی ساخت مدارس در ایران با وجود نظارت­های موجود پرداختند و با تاکید بر حذر از تکرار راه های رفته بر توانمندسازی موسسات در کیفی سازی ساخت کالبدی مدارس تاکید کردند.

آقای حسینی از انجمن یاران نیکوکار جامع بیان نمودند صرف ساخت یک مدرسه در منطقه محروم کمکی به این مناطق نخواهد کرد بیان داشت توسعه پایدار باید در سه جنبه اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی همگام و هم زمان رشد پیدا کند و غیر از آن روند توسعه ناقص و ابتر خواهد بود. وی بر لزوم نگاه از درون  به این مناطق اشاره کرد و تجربیات خود را در این خصوص به اشتراک گذارد.

در ادامه مهندس شکرابی از انجمن یاران نیکوکار جامع بر اهمیت مشخص شدن جایگاه خیرین مدرسه ساز در بدنه دولت تاکید کرد و در خصوص ساخت کالبدی مدارس و معماری آن به ایراد صحبت پرداخت .

همچنین در ادامه آقای معاذالهی به نمایندگی از بنیاد امام موسی صدر به عنوان دانش آموزی از منطقه  محروم جنوب کرمان به بیان دیدگاه و تجربیات خود از ایجاد شور آموزشی در دل دانش آموزان پرداخت.

در پایان جلسه با پیشنهاد حاضرین مقرر شد جلسات مشابهی در خصوص طراحی و ساخت فضای مدارس و مهارت آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار،با دعوت از همه موسسات فعال در این خصوص جهت همگرایی بیشتر برگزار گردد.

همچنین مقرر شد در گام اول  کیفی سازی ساخت مدارس پژوهشی در خصوص علل ترک تحصیل دانش آموزان در مقاطع مختلف توسط مراکز مختلف در مناطق فعالیت خود انجام گردد و در آینده ای نه چندان دور پژوهشی در خصوص «تناسب دوره 12 ساله تحصیلی با نیازهای بازار کار»  به منظور بررسی روند کیفیت تحصیلی و مهارت آموزی توسط مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی ایران انجام گردد.

 

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *