مدارس فرسوده در هنگام زلزله، بمب ساعتی می شوند.
? پدرام سلطانی: «مدارس فرسوده‌ای که سال‌ها بدون نظارت اصولی ساخته شده‌اند، هر کدام یک بمب ساعتی هستند.»
✔️مؤسس پویش ایران من در گفت‌وگویی با روزنامه جامعه فردا به جزئیات کمپین #ازنومیسازیم پرداخته و گفته است: این پویش با همکاری مؤسسه‌های مدرسه‌ساز و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، ساخت 45 مدرسه روستایی تخریب‌شده را برعهده گرفته است.
➖بنا به گفته پدرام سلطانی، این مدارس با نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس اولویت‌بندی شده و به ترتیب اضطرار میان همراهان کمپین #ازنومیسازیم تقسیم می‌شوند.
➖ بررسی‌های میدانی پویش ایران من نشان می‌دهد که 81 مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی دارد. از این تعداد، حدود 25 تا 26 مدرسه شهری و 54 تا 55 مدرسه روستایی هستند.
??
❓وی در پاسخ به پرسش درباره «سرعت ساخت مدارس» گفت: با توجه به اینکه زلزله در اوایل سال تحصیلی رخ‌داده، سرعت ساخت مدارس جدید از همه چیز مهم‌تر است. بنابراین امیدوار هستیم بتوانیم نخستین اقدامات را 15 تا 20 روز آینده شروع کنیم.
⏳زمان تحویل مدارس جدید، وابسته به نظر سازمان توسعه نوسازی درباره روش ساخت است.
➖ اگر مدارس با استفاده از مصالح پیش‌ساخته احداث شوند، می‌توانیم این کار را در مدت سه ماه انجام دهیم، اما اگر نظر سازمان توسعه نوسازی بر ساخت تعدادی از مدارس یا همه آنها به شیوه معمول باشد زمان طولانی‌تری لازم است.
???
➖ وی افزود: سازه‌های پیش‌ساخته‌ای که کیفیت بالایی دارند از حیث ایمنی، کاربرد و فضاهایی که ایجاد می‌کنند، با سازه‌های متعارف و ساخت معمولی تفاوتی ندارند.
✔«برای نخستین‌ بار است که چند مؤسسه مدرسه‌ساز در کنار #پویش_ایران_من و #اتاق‌های_بازرگانی سراسر کشور، کار مشترکی را برای مدیریت بحران پس از زلزله انجام می‌دهند.»
➖«انسجام در بازسازی مدارس در نقاط زلزله‌زده فرصتی برای انجمن‌ها و مؤسسه‌های مدرسه‌ساز است تا بتوانند در زمینه مدیریت بحران تجربه‌ای موفق را رقم بزنند و مدلی را ارائه کنند که الگوی جامعه مدنی و بخش خصوصی در کارهای دیگر باشد.»
????
?همراه هم #ازنومیسازیم
815-819-28282000-3
✔بانك سامان شعبه ايران زمين / موسسه مهر گیتی
?شماره کارت: 6219861025199539

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *