کتاب «مدرسه کيفي» اثر دکتر ويليام گلسر
 ترجمه: دکتر علي صاحبي
 آموزش دادن در بهترین شرایط نیز کار دشواری است ولی نادیده گرفتن نیازهای دانش‌آموزان یا معلمان، این شغلِ ذاتاً دشوار را به شغلی غیرممکن تبدیل می‌کند.
هر روش آموزش‌دهی که نیازهای دانش‌آموزان و معلمان را نادیده بگیرد، به شکست خواهد انجامید.
دکتر گلسر این کتاب را برای فراهم ساختن چارچوب نظری برای معلمان و برنامه ‏ریزان مدارس نوشته است. او در این کتاب مؤلفه‏ های بنیادین مدرسه و کلاس درس کیفی را با مثال‏های عینی ارائه داده است.
  وی در این کتاب «سیستم» آموزش و مدرسه را مسئول ایجاد شرایط یادگیری دانش ‏آموزان می‏داند و از این روی در نیم قرن تلاش اخیر سعی داشته است چارچوب نظری و راهکارهای عملی مؤثر و مبتنی بر یک تئوری منسجم به دست دهد.
 مدرسه کيفي به مدرسه­‌اي اطلاق مي‌­شود که از اصول «تئوري انتخاب» تبعيت مي‌کند.
 کارکنان اين مدرسه بر اين باورند که کنترل کردن رفتار ديگران ناممکن است و انسان تنها مي­‌تواند رفتار خودش را کنترل کند.
 اين کتاب به خوبي مشخص مي‌کند که چگونه مي‌توان بدون ابزار تهديد و سرزنش، تغييرات عميق و معني‌داري را در حيطه‌ي درسي و انظباطي دانش‌آموزان به وجود آورد.
 اساس تئوری انتخاب دکتر ویلیام گلسر بر این اصل استوار است که تمامی انسان‏ها به سبب وجود پنج نیاز ژنتیک: بقا، عشق و احساس تعلق خاطر، قدرت، آزادی و تفریح، برانگیخته می‏شوند.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *