خبرگزاری مهر؛ نشست همفکری پویش ایران من که با هدف ساخت مدرسه توسعه پایدار در استان کرمانشاه برگزار شد.

کرمانشاه- مدیر اجرایی پویش ایران من گفت: از هر چهار دانش آموز در ایران یک نفر ترک تحصیل می‌کند و علت آن نیز عمدتا کمبود امکانات آموزشی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مینا کامران شامگاه سه شنبه در نشست همفکری پویش ایران من که با هدف ساخت مدرسه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این پویش از سال ۹۳ با ساخت مدرسه در روستای ناظر پاپی لرستان آغاز شد.

وی آموزش با کیفیت را برای همه کودکان و مدرسه سازی را نقطه آغاز حرکت این پویش عنوان کرد و گفت: در جایی که از لحظه امکان دارد مدرسه آوار شود خیلی نمیتوان حرف از آموزش زد و اکنون از آموزش حرف زدن کمی سخت است.

کامران آمار ترک تحصیل دانش آموزان در ایران را فاجعه دانست و افزود: از هر چهار دانش آموز در ایران یک نفر ترک تحصیل می‌کند و علت آن نیز عمدتا کمبود امکانات آموزشی است.

وی از وجود ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور خبر داد و بیان کرد: ۳۰ درصد از این تعداد معادل ۳۳ هزار مدرسه ( با بیش از چهار میلیون دانش آموز) خراب و مستهلک است و نیاز به مقاوم سازی دارد.

کامران ساخت ۱۰۰ دبستان را هدف اولیه پویش ایران من عنوان کرد و افزود: بسیاری از دانشگاه ها در حاشیه شهر و روستاها ساخته شده اما همانجا مدرسه خوب نداریم.

وی با بیان اینکه ترک تحصیل دانش آموزان در روستاها به دلیل کمبود امکانات، زیاد است گفت: به دلیل عدم آمایش سرزمینی درست، به نقاط کمتر برخوردار کمتر توجه شده است.

کامران بیشترین آمار ترک تحصیل دانش آموزان دختر را مربوط به استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و کرمانشاه و سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: کرمانشاه حتی وضعیتی بدتر از سیستان و بلوچستان در بحث ترک تحصیل دانش آموزان دختر دارد.

وی کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی را به ترتیب استان‌های دارای بیشترین آمار ترک تحصیل دانش آموزان پسر عنوان کرد و گفت: ساخت اولین مدرسه توسعه پایدار در استان و کشور را مدنظر داریم.

کامران با بیان اینکه هم اکنون شش مدرسه در استان کرمانشاه در حال ساخت است، گفت: منابع مالی برای ساخت ۹۷ مدرسه به میزان ۹ و نیم میلیارد نیاز است و تاکنون هشت و نیم میلیارد تعهد شده و یک میلیارد دیگر برای ساخت ۹۷ مدرسه باقی مانده است.

کامران اظهار کرد: ۱۱۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکت های بزرگ به جمع ما پیوستند و ساخت سه مدرسه با عنوان کانون توسعه روستایی را در دستور کار داریم.

در ادامه محمد خانی در این جلسه اظهار داشت: اگر معلم و کتاب و مدرسه نباشد جامعه سوء تغذیه فرهنگی می‌گیرد و سرمایه اجتماعی آن جامعه از این می‌رود و جامعه ای که سرمایه اجتماعی آن از بین برود صلح و آرامش ندارد.

وی با تأکید بر اینکه ناآگاهی آدمی را تهی می‌کند، افزود: مسئله خیلی مهمی است که در حوزه توسعه به سمت مدرسه سازی برویم.

محمد خانی گفت: در هزاران روستا بدون مدرسه، که میشد جسم آدمها به انیشتین و حافظ و ابوریحان تبدیل شود اگر معلمی نرفت و جسم ها بیسواد شدند.

وی تاکید کرد: کار مشارکت در مدرسه سازی را کاری مهم بدانید.

لینک خبر:
http://www.mehrnews.com/news/4004234/

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *