ایرنا، سید محمد بطحایی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن ابراز تاسف از وقوع آتش سوزی مدرسه دخترانه در شهر زاهدان و تسلیت به خانواده های این دانش آموزان اظهار داشت: اکنون دو تیم در کنار مقامات قضایی مشغول بررسی دلایل حادثه هستند.
وی تصریح کرد: ابتدا باید سهم قصور در بروز این اتفاق را مشخص کنیم البته بخاری که در کلاس استفاده می شده و ساختمانی که برای پیش دبستانی این مدرسه غیردولتی اختصاص پیدا کرده از حیث اداری ابهاماتی دارد که هیات اعزامی تا فردا گزارش آن را به من خواهند داد که آیا این ساختمان مورد تائید قرار گرفته بود یا عوامل مدرسه بدون اجازه به این ساختمان نقل مکان کرده اند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این واقعیت تلخ وجود دارد که به دلیل کافی نبودن اعتبارات تخصیصی هنوز مدارسی داریم که از وسایل گرمایشی غیراستاندارد و خطرآفرین استفاده می کنند و البته این نکته هم حایز اهمیت است که برخی بخاری های نفتی با وجود استاندارد بودن وجودش در کلاس درس و مدرسه به دلیل شیطنت بچه ها مناسب نیست.
بطحایی عنوان کرد: دولت و آموزش و پرورش تمامی تلاش خود را به کار گرفته اند تا در شرایط سخت اقتصادی اعتبارات لازم را تخصیص دهند اما از نمایندگان نیز درخواست داریم در فصل بودجه 98 نهضت و کمپینی برای برچیده شدن وسایل گرمایشی خطرآفرین در مدارس ایجاد کنن؛د در غیر این صورت روندی که اکنون برای اختصاص اعتبارات آموزش و پرورش وجود دارد سال های آینده نیز امکان جمع کردن این وسایل گرمایشی غیرایمن را به ما نمی دهد و همواره باید تنمان بلرزد و نگران باشیم از 105 هزار مدرسه ای که در کشور داریم اتفاقی مثل حادثه زاهدان بروز نکند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا به هنگام وقوع اینگونه حوادث تلخی، پرداختن به موضوع وسایل گرمایشی تازه می شود اما به مرور از دستور کار وزارتخانه خارج می شود نیز گفت: این موضوع از دستور کار خارج نمی شود درست است که توجه افکار عمومی فراموشی می کند اما همچنان در دستور کار دولت و وزارتخانه قرار دارد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دو هفته گذشته جلسات متعددی داشتیم برای اینکه بخشی از اوراق صکوک که در اختیار این وزارتخانه قرار گرفته بود را از طریق مراجع ذیربط نقد کنیم و به وسایل گرمایشی اختصاص دهیم اما میزان این اعتبارات در حدی نیست که بتوانیم در یک برنامه کوتاه مدت دو ساله خیال همه را راحت کنیم که مدرسه ای نداریم که از بخاری غیرایمن استفاده کند اقتضا می کند که در یک توجه عملیاتی و جدی یک بار برای همیشه اعتبارات کافی اختصاص یابد و ما در مدت یک دو سال این معضل ناراحت کننده را از مدارس برچینیم.
بطحایی یادآورشد: حتی اگر وسایل گرمایشی ایمن برای تمامی مدارس بگذاریم باید منتظر باشیم که سوء مدیریت و تدبیر در این مساله چقدر دخیل بوده است، کسانی که قصور داشتند با شدیدترین برخورد اداری با آنها رفتار خواهد شد.

متن اصلی خبر را اینجا بخوانید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *