ایرنا – هفتاد و سومین مدرسه مشارکتی’پویش ایران من’ که گروهی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور آنرا راه اندازی کرده اند، در روستای ‘آق بند’ از توابع بخش مرزی و محروم داشلی برون گنبدکاووس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاح این مدرسه مشارکتی که چهارشنبه در روستای آق بند گنبدکاووس برگزار شد، مدیر پویش ایران من گفت: این پویش در مرحله نخست و با هماهنگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهز مدارس کشور، ساخت 100 باب مدرسه را در دستور کار قرار داده است.
پدرام سلطانی با بیان اینکه این مدارس به صورت مشارکتی با سازمان نوسازی مدارس، توسط کارآفرینان و فعالان اقتصادی در 19 استان محروم و مرزی احداث می شود، افزود: تاکنون 73 مدرسه از 100 مدرسه وعده داده شده به بهره داری رسیده است.
وی اضافه کرد: بقیه مدارس درحال ساخت نیز تا پایان تابستان امسال تکمیل و به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تحویل می شود.
سلطانی گفت: نگاه این پویش در احداث مدارس مشارکتی، توسعه آموزشی و فرهنگی به عنوان زیرساخت مهم توسعه اقتصادی کشور است.
مدیر پویش ایران من ادامه داد: تمامی مدارسی که توسط کارآفرینان و فعالان اقتصادی احداث می شوند به نام این پویش نامگذاری می شود تا فارغ از نگاه قومی و مذهبی، علاقه به ایران را بیش از پیش در نسل آینده این سرزمین تقویت کند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل موسسه ‘مهر گیتی’ نیز در این مراسم گفت که این موسسه هم با کمک افزون بر یک هزار نفر از نیکوکاران عضو، برنامه احداث یکهزار واحد آموزشی مشارکتی را در مناطق محروم کشور در دستور کار قرار داده است.
زهرا گیتی نژاد افزود: این موسسه تاکنون 310 واحد آموزشی احداث یا درحال ساخت دارد که پنج واحد آموزشی آن در استان گلستان ساخته می شود.
وی اضافه کرد: هدف از ساخت این مدارس کمک به عدالت آموزشی در همه مناطق کشور و بهره مندی همه دانش آموزان از فضای آموزشی مناسب است زیرا وجود فضای آموزشی مناسب هم به دانش آموز در یادگیری دروس و هم در معلم برای خلاقیت و نوآوری در تدریس کمک می کند.
به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین مراسم گفت: مدرسه 6 کلاسه روستای آق بند که توسط پویش ایران من ساخته شده، دارای 6 کلاس درس و زیربنای 487 متر مربع است.
کمال الدین نظرنژاد افزود: برای ساخت این واحد آموزشی که 176 دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی دارد، 10 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده که دو میلیارد و 500 میلیون ریال آن توسط پویش ایران من و بقیه آن از محل اعتبارات نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تامین شده است.
وی گفت: این پویش یک واحد آموزشی سه کلاسه نیز در روستای ‘ایشانلر’ گنبدکاووس با زیربنای 264 مترمربع و هزینه 6 میلیارد ریال احداث کرد.
نظرنژاد اضافه کرد: از هزینه عملیات اجرایی این واحد آموزشی مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط پویش ایران من و مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان نوسازی تامین شده است.
به گزارش ایرنا، دو واحد آموزشی دیگر پویش ایران من در شهرهای کلاله و آق قلا احداث شده که در چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

متن اصلی را اینجا بخوانید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *