پایگاه خبری اتاق ایران – هفته گذشته 6 مدرسه ابتدایی ساخته شده به همت پویش ایران من، با حضور پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

مدرسه «ایران من 17» در مراسمی که روز چهارشنبه 24 مرداد در روستای «نمنق» شهرستان جلفا واقع در استان آذربایجان شرقی برگزار شد، با حضور پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران، جمعی از اعضای اتاق آذربایجان شرقی، مسئولان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، مدیر خیریه مهر گیتی و جمع دیگری از مسئولان استانی افتتاح شد.

در ادامه پروژه افتتاح مدارس ایران من در استان آذربایجان شرقی، مدارس «ایران من 18» در روستای اروج، «ایران من 14» در روستای نظرکندی، «ایران من 15» در روستای کرداحمد، «ایران من 16» در روستای پهناور و «ایران من 19» در روستای کندوان نیز پنجشنبه 25 مرداد و جمعه 26 مرداد افتتاح شدند.

پدرام سلطانی، نایب‌رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاحیه مدرسه ایران من 17، ضمن تشکر از حامیان پویش ایران من در پروژه مدرسه‌سازی در استان آذربایجان شرقی، گفت: با وجود تلاش‌های دولت در راستای رفع شکاف عدالتی در سیستم آموزشی، موانعی همچون وسعت کشور و کمبود منابع، فاصله ما را با نقطه مطلوب طولانی کرده است.

مؤسس «پویش ایران من» ضمن تأکید بر نیاز مبرم سیستم آموزشی به همراهی بخش خصوصی در حوزه عدالت آموزش، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی پویش ایران من، فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی به این مسئله ایمان آورده‌اند که سرمایه‌گذاری روی آموخته‌های نسل آینده باارزش‌ترین و پرثمرترین فعالیت اقتصادی است. بنابراین هدف فعالان اقتصادی‌ای که از ابتدا پویش ایران من را در مدرسه‌سازی یاری کرده‌اند، سرمایه‌گذاری در توسعه کشور بوده است.

سلطانی همچنین اظهار کرد: قدم نهادن در مسیر توسعه نیازمند توجه به فقر فرهنگی و آموزشی در کنار مسائل اقتصادی به‌ویژه در مناطق محروم است. از همین رو حامیان پویش ایران من با سرمایه‌گذاری روی عدالت آموزشی کاری می‌کنند که نسل آینده بتوانند اقدامات فعالان اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند توسعه را تقویت کنند.

او درباره دلیل انتخاب نام «ایران من» برای مدارس ساخته شده با حمایت فعالان اقتصادی گفت: معمولاً در پروژه‌های مدرسه‌سازی، اسامی خیرین و نیکوکارانی را که از ساخت مدارس حمایت کرده‌اند روی مدارس می‌گذارند، این در حالی است که در پویش مدرسه‌سازی «ایران من»، کلیه مدارس مزین به نام ایران عزیز خواهند شد تا همه دانش‌آموزان از هر قوم و نژادی بدانند این وطن متعلق به همه آنهاست و باید روی مشترکاتشان با یکدیگر سرمایه‌گذاری کنند نه تفاوت‌هایشان.

پویش «ایران من» از سال 1393 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده است. این پویش در 18 استان محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد؛ که بیش از 40 مدرسه در این طرح به بهره‌برداری رسیده است.

این پویش با هدف رفع موانع آموزشی، 100 مدرسه را در 18 استان در دست اجرا دارد که نام همه آنها «ایران من» خواهد بود. مؤسسان این پویش بر این باور هستند که فرزندان ایران در همه جای این کشور پرتنوع و پرتکثر، اعم از فارس، ترک، کرد، بلوچ، ترکمن و سایر اقوام و مذاهب، در یک ویژگی مشترک هستند و آن «ایرانی بودن» است.

نام همه مدارسی که با حمایت این پویش ساخته می‌شوند «ایران من» گذاشته می‌شود تا بستری برای سرمایه‌گذاری روی اشتراکات فرهنگی باشد.

متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *