✅تعطیلی مدارس در 145 کشور دنیا، فرصتی اجباری برای توسعه آموزش آنلاین

?طبق گزارش یونسکو تعطیلی مدارس به خاطر شیوع بیماری کرونا، باعث اخلال در آموزش بیش از 91 درصد دانش‌آموزان در سراسر جهان شده است.

سیاست‌های برخورد دولتمردان جهان در مدیریت این بحران در سیستم آموزشی به دو شیوه #سراسری یا #محلی بوده است.

✔️عمده کشورهای جهان مثل، ایران، کلیه کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی سیاست یک پارچه تعطیلی مدارس را برای کنترل این بیماری در پیش گرفته اند و تعدادی از کشورها به صورت ایالتی و بخشی در خصوص این تعطیلی تصمیم گرفته اند.

❌آنچه واضح است این است که هرچقدر دوره دوری کودکان از مدارس طولانی تر شود، احتمال بازگشت آن‌ها به مدارس کمتر خواهد بود.
.
?آموزش و پرورش کشور چین، یک #برنامه_ملی راه اندازی کرده است که بر اساس آن ۱۸۰ میلیون دانش‌آموز مدارس ابتدایی در سراسر کشور دروس خود را از طریق #تلویزیون و دوره‌های #آنلاین فرا می‌گیرند.

➖در آمریکا، با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس 55 میلیون دانش‌اموز در 15 ایالت این کشور خانه نشین شده‌اند و آموزش و یادگیری را از طریق ارتباط آنلاین با معلمان پی می‌گیرند.

➖اقدامات سختگیرانه ژاپن در تعطیلی مدارس به درخواست شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن صورت گرفته است با این حال این سیاست بطور گسترده‌ای مورد انتقاد قرار گرفته است. منتقدان می گویند این سیاست انعطاف‌ناپذیر، مختل کننده زندگی خانواده‌ها و پرمخاطره است زیرا تعطیلی مدارس باعث شده است که ده‌ها هزار دانش آموز به مراکز مراقبت‌های پس از مدرسه منتقل شوند.


☑️در همه این کشورهای دنیا آموزش از راه دور و آنلاین به عنوان بهترین جایگزین حضور در مدرسه و جلوگیری از وقفه تحصیل درنظر گرفته شده است.
و تنها تفاوت در زیرساخت‌ها و شرایط دسترسی کل دانش‌اموزان است.

✳️دولت چین به عنوان اولین کشور درگیر در این ماجرا راهکارهای مناسبی برای حفظ ارتباط و آموزش موثر دانش آموزان از جمله مواردی زیر در نظر گرفته است :

ارائه محتوی و تکالیف درسی ویژه دانش‌آموزان در بستر فضای مجازی ازسوی دولت و ایجاد امکان ارتباط دانش‌آموزان و اولیای آنها با مدیران و معلمان مدارس.

ـ پُر کردن اوقات دانش‌آموزان در منزل با برگزاری مسابقات : برای جلوگیری از رخوت کودکان و نوجوانان از طریق شبکه‌های تلویزیونی و آنلاین این انواع مسابقات (ورزشی، خاطره نویسی، نقاشی و… نوآوریها و خالقیت ها.

ـ دسترسی آزاد به بازیهای رایگان: با توجه به
علاقه زیاد کودکان و نوجوانان چین به انجام بازی‌های رایانه‌ای، دولت چین در زمان کنونی دسترسی عموم را برای انجام بازیهای رایگان تسهیل کرده است.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *