درس‌های زلزله نپال برای کرمانشاه

✔️3 ماه پس از زلزله‌ای که محروم‌ترین نقاط نپال را لرزاند، فعالان اجتماعی خرابی 6 هزار مدرسه را به فال نیک گرفتند.
➖آنها باور داشتند ساخت حتی 100 مدرسه درست‌وحسابی روی خرابه‌های مدارس قدیمی، نظام آموزشی ناکارآمد این کشور را اصلاح می‌کند.
?
➖زلزله 8/7 ریشتری سال 2015 می‌توانست آمار بالای ترک تحصیل را در نپال از قبل هم بدتر کند.
➖کودکان بسیاری از مرگ حتمی نجات پیدا کرده بودند، اما با هر روز مدرسه نرفتن آرزوهای خود را دست‌نیافتنی‌تر از قبل می‌دیدند.
➖انجمن‌های محلی با کمک دولت و سازمان‌های بین‌المللی دست به‌کار شدند تا با برپایی چادرهای موقتی، کودکان را به مدرسه برگردانند. مدارس موقت این فرصت را به دولت‌مردان می‌داد که قدم‌هایشان را به سمت ساخت مدارس دائمی محکم‌تر بردارند.
??
?وزارت آموزش نپال با شعار «مدارس را بهتر از قبل بسازیم» درهای مدارس را به روی تمام کودکان باز کرد، حتی آنها که تا به حال مدرسه نرفته بودند.

1️⃣تمام مؤسسات آموزشی‌ای که پس از زلزله ساخته شدند، در برابر حوادث طبیعی مقاوم بودند. (ساخت راه‌پله‌های عریض و ایمن، خروجی‌های مناسب و استفاده از نیمکت‌ها و میزهایی که زمان زلزله آسیب کمتری می‌رسانند)
2️⃣تمام مدارس از امکانات مورد نیاز برای آموزش کامل برخوردار بودند. این امکانات عبارتند از تأمین آب آشامیدنی سالم، سرویس‌های بهداشتی جداگانه برای دختران و پسران، کتابخانه، لابراتوار و زمین بازی.
???
3️⃣کودکان آسیب‌دیده و معلول شناسایی شدند تا حمایت‌های آموزشی بیشتری دریافت کنند.
4️⃣اصلاحات محدود به سخت‌افزارها نماند. با توجه به اینکه مدارس در نقاط زلزله‌خیز واقع شده بودند، دروسی برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان و معلمان از نکات ایمنی به کتاب‌های درسی اضافه شد.

با ما در بازسازی مدارس زلزله زده کرمانشاه همراه باشید.
 ازنومیسازیم
پویش ایران من

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *