?با شیوع بیماری کرونا، آنلاین شدن سیستم آموزش چالش جدیدی در کنار همه مسائل در شهرهای بزرگ با نام #کلاس‌های_فوق_برنامه_آنلاین پدید آمده است.

?از سویی نگرانی، اعتراض و خستگی والدین برای آموزش‌های طولانی برخی از مدارس در شبکه مجازی و از سوی تاکید مدارس و معلمان برای ادامه برگزاری کلاس‌های فوق برنامه باعث تاکید وزارت آموزش و پرورش بر رعایت ساعت‌های کلاس درس مطابق دستورالعمل‌ها شده است.

?آنچنان که مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اعلام می‌کند:
حداکثر تدریس کلاس در آموزش مجازی آموزش در زمان بحران برای متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه و برای دوره ابتدایی ۲۵ دقیقه است. متاسفانه بعضی مدارس و به ویژه مدارس غیردولتی به نوعی وارد رقابت شده اند و از ساعت یک ربع به هشت تا ۱۴ یا ۱۵ بچه ها را در کلاس های مجازی نگه می دارند و همچنین کلاس های فوق برنامه و کتاب های غیر درسی را در این برنامه ها جا می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد: باید مدارس ساعت آموزش در کلاس های مجازی را بر اساس دستورالعمل ارسالی شماره ۱۱۸۶۴۲/۷ که در تاریخ ۲۷ مهر سال جاری ابلاغ شد رعایت کنند. همچنین کتب غیر درسی به هیچ عنوان نباید در این برنامه تدریس شود و تاکید بر روی برنامه درسی ملی است.

فولادوند ضمن هشدار به مدارس غیر دولتی و خاص عنوان کرد: دانش آموزان مدت طولانی اینگونه باید آموزش ببینند و جسم دانش آموز در خطر است. باید سلامت دانش آموز در اولویت باشد و باید رعایت زمان مقرر رعایت شود.

وی ادامه داد: خواهش می کنم موسسان مدارس غیر دولتی سلامتی دانش آموزان را مد نظر قرار دهند. برنامه ورزش صبحگاهی برای تحرک و شادابی دانش‌آموزان شان در همان بستر شاد و از طریق لایو ارائه و ارتباط با دانش آموزان داشته داشته باشند.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *