در راستای فعالیت‌های پویش ایران من در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان به اطلاع می‌رساند:
پس از بازدیدهای میدانی به عمل آمده از مناطق سیل زده #عورکی و #تلنگ، همچنین برگزاری جلسات و نشست با اهالی برخی روستاها، تیم” ایران من ” تصمیم گرفت با مبالغ جمع آوری شده توسط خیرین و کمک‌های مردمی (که تاکنون نزدیک به 200 میلیون تومان است) اقدام به ساخت سرویس بهداشتی و چاه‌های سبتیک از یک روستا نماید.


خدا رو شکر با حجم زیاد کمک‌های مردمی تقریبا روستاهای آسیب دیده از کمک‌های اساسی اشباع شده‌اند و با مبالغ جمع آوری شده می توان اقدامات بلندمدت و تاثیرگذاری تری انجام داد.
از آنجا که سیل اخیر خسارات زیادی به سرویس‌های بهداشتی و چاههای فاضلاب وارد کرده است، از طرفی با توجه به خطرآفرین بودن چاههایی که نشست کرده اند و قابل استفاده نیستند و آلودگی زیست محیطی که این چاهها با توجه به بالابودن سطح آب زیر زمینی دارند ساخت “سبتیک” از اهمیت و ضرورت بسیاری دراین روستاها برخوردار است.


از طرف دیگر بسیاری از سرویس بهداشتی های اهالی روستاها در اثر سیلاب به طور کلی از بین رفته اند و هر چه سریعتر می بایست اقدامات عملی جهت ساخت آن صورت گیرد.
در حال حاضر به دلیل خراب شدن چاه‌ها، آب های فاضلاب به داخل هوتگ‌هایی (حوضچه های سنتی آب) می رود که انسان و احشام از آن آب مصرف می کنند.


از آنجا که عدم دسترسی به امکانات مطلوب بهداشتی نظیر توالت، می‌تواند تبعات منفی گسترده‌ای را برای سلامت و منزلت انسان خصوصا کودکان و زنان به همراه داشته باشد، ما در ایران من اولویت را حل مشکلات زیرساختی بهداشتی قرار دادیم.
همانطور که پیشتر گفته شد با توجه به مبلغ جمع آوری شده از یک روستا به صورت متمرکز شروع خواهیم کرد .

کمک و همیاری شما عزیزان در جمع سپاری مالی به ما این امکان را می دهد که روستاهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم.
منتظر ارائه گزارش های بعدی از وضعیت روستای انتخاب شده و روند کار باشید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *