بندرعباس- ایرنا- پنج مدرسه ساخته ‌شده از سوی پویش «ایران من» با حضور نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در روستاهای استان هرمزگان به بهره ‌برداری رسید.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی پویش ایران من، این مدرسه ها در روستاهای «تنزیبر بندرخمیر، دیول جاسک، ، تل ‌سیاه بندرعباس و تمبک و شاه ‌منصوری میناب» با مشارکت 10 نفر از فعالان اقتصادی کشور و اعضای اتاق بازرگانی در جهت انجام مسوولیت اجتماعی ساخته شده است.
نائب رییس اتاق بازرگانی ایران در مراسم بهره برداری از این طرح های آموزشی که در روستای دیول بندرجاسک برگزار شد، گفت: ساخت ایران از طریق ساخت مدرسه هایی ممکن می‌ شود که بتوانند نیازهای اقتصادی مناطق کمتر برخوردار را برطرف کنند.
پدرام سلطانی افزود: توسعه اقتصادی در گرو توسعه نظام آموزشی در کشور است، چرا که بی ‌مهارتی به عنوان معضل اصلی کسب ‌و کارهای اقتصادی ریشه در چرخه معیوب بی ‌سوادی در کشور دارد.
وی بیان داشت: بیش از یک‌ سوم مدرسه های موجود در کشور از استانداردهای مدرسه‌ سازی فاصله دارند و سرانه آموزشی نیز در کشور ما همچنان 40 میلیون مترمربع از استانداردهای حداقلی آموزش و پرورش عقب است.
این مسوول یادآورشد: این مساله نشان می ‌دهد که با وجود رسیدن به مرحله چهارم توسعه، باید به مرحله اول توسعه برگردیم تا با رفع شکاف ‌های آموزشی موجود میان مرکز و پیرامون، با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قدم برداریم.
موسس پویش ایران من با تاکید بر آموزش به عنوان پرمنفعت‌ ترین نوع سرمایه‌ گذاری برای فعالان اقتصادی، گفت: مدرسه ها کارخانه‌ هایی هستند که ارزشمند ترین کالاها یعنی انسان ‌های فرهیخته و تحصیل‌ کرده را تولید می ‌کنند، بدیهی است که منافع سرمایه ‌گذاری در عرصه آموزش می‌ تواند در طول صدها سال شامل جامعه به طور کلی، کشور و تمامی جهانیان شود.
سلطانی با اشاره به این نکته که هدف پویش ایران من اعتلای نقش بخش خصوصی در توسعه آموزشی و همراهی بیشتر با جامعه مدنی در این زمینه است، اظهار کرد: ایران من با سرمایه‌ گذاری روی عدالت آموزشی و ساخت مدرسه ها در مناطق کمتر برخوردار، به دنبال آن است که نسل آینده بتوانند اقدامات فعالان اقتصادی در راستای توسعه اقتصادی را ادامه دهند و روند توسعه را تقویت کنند.
پویش مدرسه سازی «ایران من» از سال 1393 با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور آغاز به کار کرده است. این پویش در 19 استان محروم و کمتر توسعه یافته کشور احداث 100 مدرسه ابتدایی را در دستور کار دارد که تاکنون 67 مدرسه در این طرح به بهره ‌برداری رسیده است.
نام همه مدارسی که با حمایت این پویش ساخته می‌شوند به نام «ایران من» گذاشته می‌ شود تا بستری برای تقویت هویت ملی و سرمایه‌ گذاری روی اشتراکات فرهنگی باشد.
در مراسم افتتاح این مدرسه ها جمعی از فعالان اقتصادی، اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور و بندرعباس و مسوولان استان هرمزگان و نیکوکاران پویش ایران من حضور داشتند.

متن اصلی را در اینجا مطالعه کنید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *