ایرنا- بر اساس تفاهم نامه سازمان فنی و حرفه ای کشور و وزارت آموزش و پرورش ،گواهی پایان دوره متوسطه اول و دوم دانش آموزان منوط به گواهی کسب مهارت خواهد بود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: پیش نویس این تفاهم نامه آماده شده و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و موافقت وزارت آموزش و پرورش به زودی در شورای عالی مهارت با حضور اسحاق جهانگیری معاون رییس جمهوری به تصویب خواهد رسید.

علی اوسط هاشمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در یاسوج تصریح کرد: با این الزام قانونی دیگر هر دانش آموز به جای آنکه پس از دوران پایان تحصیلات خود را به آغوش دولت بیندازد و به آموزش های صرف بپردازد با کسب مهارت های لازم و تخصصی به سرمایه ای ارزشمند برای جامعه تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویکردها و جهت گیری ها همچنان بر آموزش محوری متمرکز است، گفت: یکی از موانع اساسی توسعه و افزایش میزان بیکاران در کشور نتیجه بی مهری و کم توجهی به امر مهارت آموزی است.

هاشمی با اشاره به ظرفیت ها و استعدادهای بومی و منطقه ای در سطح کشور نیز گفت: یکی از برنامه ها و جهت گیری های سازمان فنی و حرفه ای تمرکززدایی آموزش های مهارتی و تقسیم آنها متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های هر استان است.

وی از راه اندازی دپارتمان های تخصصی در رشته های متفاوت در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های کم نظیر و منحصر به فرد کهگیلویه وبویراحمد در حوزه کشاورزی و گیاهان دارویی ، سازمان فنی و حرفه ای امادگی دارد دپارتمان گیاهان دارویی با مربیان متخصص و ماهر را در این استان راه اندازی کند.

وی یادآور شد: استان کهگیلویه وبویراحمد حدود هشت برابر وسعت و جمعیت خود منابع آبی و حدود ۲۵ درصد تولید نفت کشور را تامین می کند و این یک ظرفیت کم نظیر و بستر مناسب برای اموزش های تخصصی فنی و حرفه ای است.

هاشمی گفت: بیش از ۴۰ سال رویکرد و جهت گیری در کشور به سمت آموزش بوده و نتیجه آن افزایش روزافزون سیل بیکاران و فقیر شدن کشور به لحاظ داشتن متخصصان و تکنسین ها و تفاوت فاحش توسعه ای با کشورهای توسعه یافته بوده که باید با یک عزم ملی این رویکرد و مسیر تغییر یابد.

نخستین نشست شورای مهارت کهگیلویه وبویراحمد امروز با حضور اوسط هاشمی رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشورروز شنبه در یاسوج برگزار و سند توسعه مهارت این استان تدوین شد.

متن اصلی خبر را اینجا بخوانید.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *