به گزارش روابط عمومی پویش ایران من، چهار مدرسه ابتدایی با حمایت نیکوکاران پویش ایران من و همکاری موسسه خیریه مهرگیتی در مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب استان کرمانشاه، طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 30 و 31 مردادماه ۱۳۹۸ افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
پویش ایران من، به عنوان پویشی فعال در عرصه مدرسه سازی و توسعه آموزشی در پی حادثه زلزله سال 1396 سرپل ذهاب استان کرمانشاه، بازسازی 4 مدرسه آسیب دیده از زلزله را برعهد گرفت.
مدارس؛ 2 کلاسه «ایران من 96» در روستای بلوان با حمایت کارکنان و مدیریت گروه دارویی بهفار، 3 کلاسه «ایران من 97» در روستای بی بیانی به همت و مهر همراهان اتاق بازرگانی ایران و سوئیس ، 2 کلاسه «ایران من 98» در روستای ریزه وند علی اکبر‌ با مشارکت انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و 2 کلاسه «ایران من 99» در روستای زواله بخش گهواره، شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب احداث شده‌اند.
مراسم افتتاح این مدارس روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 30 و 31 مرداد ۱۳۹۸ با حضور جمعی از فعالان اقتصادی، اعضای اتاق‌های بازرگانی کشور و نیکوکاران «پویش ایران من»، و مسولان استان و شهرستان برگزار شد، پدرام سلطانی «مؤسس پویش ایران من» اظهار کرد: معضل بی‌‌مهارتی که امروز کسب‌‌وکارهای اقتصادی بسیاری را تحت تأثیرات منفی خود قرار می‌دهد، ریشه در چرخه معیوب بی‌سوادی در کشور دارد.
وی افزود: با وجود نیاز مبرم اقتصاد کشور به سرانه آموزشی در کشور ما همچنان ۴۰ میلیون متر مربع از استانداردهای حداقلی آموزش و پرورش عقب است و بیش از یک سوم مدارس موجود در کشور از استانداردهای مدرسه‌سازی فاصله عمیقی دارند. این مسئله نشان می‌دهد که با وجود رسیدن به مرحله چهارم توسعه، باید به مرحله اول توسعه برگردیم تا با رفع شکاف‌های آموزشی موجود میان مرکز و پیرامون، با سرعت بیشتری در مسیر توسعه قدم برداریم.
سلطانی نقش‌آفرینی بخش خصوصی در رفع شکاف‌های آموزشی را از دلایل اصلی شکل‌گیری پویش ایران من دانست و افزود: این پویش در مرحله نخست و با هماهنگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهز مدارس کشور، ساخت ۱۰۰ باب مدرسه را در دستور کار قرار داده است. ما در طول پنج سال گذشته موفق به ساخت و افتتاح 82 مدرسه در نقاط کمتر برخوردار شده‌ایم و این موفقیت را مرهون حمایت کارآفرینان و فعالان اقتصادی هستیم.
وی اضافه کرد: بقیه مدارس درحال ساخت نیز تا پایان امسال تکمیل و به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تحویل می‌شود.
سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فلسفه نام‌گذاری مدارس «ایران من» گفت: تمامی مدارسی که توسط کارآفرینان و فعالان اقتصادی احداث می‌شوند به نام این پویش نامگذاری می‌شود تا فارغ از نگاه قومی و مذهبی، علاقه به ایران را بیش از پیش در نسل آینده این سرزمین تقویت کند.
وی افزود: سرمایه مشترک ما ایرانی بودنمان است. ما باور داریم که کودکان پرشور و نشاطی که در جمع ما هستند سازندگان آینده ایران ما هستند. عشق به وطن باید در دل این کودکان رشد کند. در این مدارس کودکان باید درس عشق، میهن دوستی، همکاری و سازندگی بیاموزند که اهمیت آن‌ها از دروسی که در مدرسه فرا می گیرند کمتر نیست.
در ادامه زهرا گیتی نژاد « موسس و مدیر انجمن خیریه مهرگیتی» به سخنرانی پرداخت و بر لزوم اشاعه فرهنگ دوستی، صلح و زنده بادها در بین دانش آمورزان تاکید کرد.
لازم به ذکر است، پویش ایران من با 4 مدرسه افتتاح شده اخیر، مجموعا 10 مدرسه در استان کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسانده است.
پویش مدرسه سازی «ایران من» از سال ۱۳۹۳ با همت جمع بزرگی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی آغاز به کار کرده و ساخت این ۱۰۰ مدرسه ابتدایی را در استان‌های محروم و کمترتوسعه‌یافته کشور در دستور کار قرار داده است.
نیکوکاران پویش ایران من تاکنون موفق به بهره‌برداری از 82 مدرسه در 19 استان کمتر توسعه یافته کشور شده‌اند.

پشتیبانی مدارس ایران منمشاهده نوشته ها

Avatar for پشتیبانی مدارس ایران من

ایران من ادای دین ما در جهت برآوردن وظیفه اخلاقی و مسئولیت اجتماعی به کودکان مناطقی است که به واسطه زندگی در نقاط دور از مرکز، دور افتاده نامیده، به حاشیه رانده شده اند و مورد بی مهری و محرومیت قرار گرفتند تا یاد بگیریند و بگیریم که همه خاک این وطن با ارزش است و آنچه این خاک را بارور می کند اراده، دانش و کوشش جمعی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *